Grécko 2018 – Deň 6

Dnes ráno bude veľmi skorý budíček na východ slnka. Následne nás čaká cesta naprieč Peloponézom až na prvý ostrov na našej dovolenke – Lefkada.

Deň 6 – 26.8.2018

Od 4 ráno nepretržite vyzváňajú budíky, nikto predsa nechce východ Slnka prespať. Juro rozkladá svoju techniku profesionálneho fotografa, ja len tak pobehujem a sledujem kedy konečne uvidím prvé lúče, Miš od nás ušla asi 50 metrov na kopec, už jej asi lezieme na nervy a Urbik ešte stále spokojne chrápe. Na obzore sa objavujú malé mraky a spoza nich sa konečne ukazuje už aj Oskar, foťáky neprestávajú pracovať, poriadna fotodokumentácia musí byť. Keď to už konečne všetkých omrzí, balíme veci a vraciame sa naspäť k autu. Spiatočná cesta nám trvá už len predpísaných 40 minút a náš dopravný prostriedok nás pekne čaká nepoškodený tam, kde sme ho nechali. Vyberáme včerajšie pizze a poctivo raňajkujeme.

Lighthouse Tenaro – Cesta naspäť k autu
Raňajky pri aute

. Dnes náš čaká dlhá cesta, musíme sa vrátiť naspäť na sever Peloponézu, teda tentokrát na severozápad. Našim cieľom je ostrov Lefkada. Tento ostrov s 23 000 obyvateľmi patrí do súostrovia Iónskych ostrovov. Leží medzi Kefaloniou a Korfu, je však veľmi blízko pevniny a tak na Lefkadu vedie most, takže ušetríme peniaze za trajekt. Za čo sa už platí, je most medzi Peloponézom a zvyškom Grécka. Spája mesta Rio a Antirrio, cena pre 9-miestne auto je približne 15 eur, čiže ani nie 2 eurá na hlavu. Most has been passed.

Marco – aktuálny šofér

Prichádzame na Lefkadu, časť posádky sa stihla počas cesty jemne opiť, neviem ako sa im to podarilo, ja robím navigátora, ale každopádne Juro využíva túto situáciu a porušuje tabuľky, za volantom sedí už 4 a pol hodiny a ešte aj ďalšiu hodinu bude. 6.deň robíme našu prvú a jedinú chybu pri vybavovaní kempu, na moje ubezpečenie, že všetko bude ok, ideme bez predošlého telefonátu. Teta na recepcii je však pribrzdená, inak sa to fakt popísať nedá. Stále má problém s tým, že nás je 9 a máme veľký stan, aj keď veľký stan v cenníku majú. Zapínam google a dávam tomuto skvelému kempu hneď náležité hodnotenie. No nič, Michal teda volá do prvého kempu, ktorý našiel za čas kým sa ja rozčuľujem. Telefón mu zodvihla milá pani, ktorá vedela ako na nás – po slovensky. Hovorí nám, že nech len dôjdeme, že určite nás ubytuje. Prichádzame, vysvetľujeme, že nás je 9, jedna dodávka a prvýkrát neklameme a vravíme na rovinu, že stany síce máme, ale nehodláme ich použiť. Pani nás chápe a vraví, že nech urobíme ako chceme my, že cena bude 50 eur za noc, pre porovnanie ten predchádzajúci kemp vychádzal podľa internetového cenníka 80 eur, takže samozrejme ponuku okamžite berieme. Varíme rýchlu večeru a utekáme do mora, pláž tu je veru malá, ale chalani spozorovali na opačnej strane jaskyňu a tak sa 7 z 9 ľudí vrhá do vody a ide sa hrať na objaviteľov.

Desimi beach
Camping Desimi Beach

Keďže ja som jeden z tých dvoch, ktorí nešli, tak nasledujúci opis je Milošova verzia.
„Jaskyňa bola veľká asi ako obývačka, okrem nás sa tam nachádzal ešte jeden mladý chalan, ktorého medzitým hľadala na pláži jeho ustráchaná mama. Chalani si po chvíli všimli okolité skaly a ako praví lezci sa pokúšali na nie vyliezť. Nakoniec im dvaja miestny ukázali cestu a tak Juro a Mišo vyliezli pár metrov a skákali do vody. Aby to nebola úplná nuda, tak nuda pri jedno z ďalších pokusov sa pod Mišom uvoľnila skala a strepal sa do vody.“
Pomaly opúšťame more a zahajujeme večerné posedenie, kde sa chceme okrem iného aj dohodnúť, čo všetko chceme zajtra ísť pozrieť. Dobrú noc!

Praktické info

Klikni na mapu

Na cestu z parkoviska ku majáku odporúčam pevnejšiu obuv ako žabky. My sme mali tenisky, ale stačia aj sandále. Pokiaľ tam chceš aj prespať, tak stačí spacák, karimatka, jedlo, voda a dobrý foťák. A ešte treba mať šťastie, pretože keby prišla búrka, tak sa nie je moc kde schovať. Pešiu trasu si je lepšie naštudovať dopredu, ale mať offline mapy, pretože signál tam takmer nie je.

Lefkada je pekný kopcovitý ostrov. Najkrajšie pláže sú na západnom pobreží, ale kempy sú na východe, juhu a severe. My sme sa pôvodne chceli ubytovať na juhu, ale skončili sme na východe (viď mapa). Camping Desimi Beach vrelo odporúčame, je príjemné po týždni počuť aj iného Slováka ako nás.