Prechádzka na Popradské pleso

Nie vždy je potrebná na vyvetranie hlavy veľká túra, niekedy pomôže aj ľahká prechádzka v prírode. Tento víkend sme sa preto rozhodli pre jednoduchú trasu. Hlavným cieľom je symbolický cintorín pri Popradskom plese.

Na začiatku hmla a kľud, neskôr pekné výhľady

Do Tatier (Štrbské pleso) prichádzame tesne pred 9 ráno a hneď smerujeme ku Popradskému plesu. Všade je hmla a preto si okolité kopce môžeme len predstavovať. Okolité stánky ešte len otvárajú, ľudí je tu naozaj málo. Pri smerovníku Pred Heliosom volíme červenú turistickú značku a očividne sme jediní. V prvých úsekoch cesty naozaj nestretávame ani živej duše. Postupne však predsalen niekoľko ľudí dobiehame.

Štrbské pleso
Prvé úseky smerom ku Popradskému plesu

Pred nami sa objavuje ďalší smerovník – Trigan. My ostávame na červenej značke a teda si vyberáme „hornú“ trasu, ktorá nás už o niekoľko minút odmeňuje prvými výhľadmi. Oblačnosť sa rozpadáva a pred nami sa ako prvá objavuje Zlomisková dolina, neskôr už vidíme aj na serpentíny vedúce k Ostrve. Dnes nás nečaká náročná túra a keďže máme dostatok času, môžeme po ceste často zastavovať a kochať sa výhľadmi.

Musíme pozmeniť naše plány …

Najbližší smerovník na našej trase je už ten nad Popradským plesom. My nejdeme k plesu, ale po asfaltovej ceste (modrá značka) sa vraciame smerom dole ku Symbolickému cintorínu. Pri vchode na cintorín je tabuľa, že je od 1.11. do 14.6. uzavretý. Veľa tatranských chodníkov je v tomto období uzavretých, avšak na viacerých stránkach som našiel, že až od 1.1. má byť Symbolický cintorín uzavretý. Opak je však pravdou a my sa otáčame a smerujeme naspať ku Popradskému plesu. Našťastie sa jedná len o 10-minútovú zachádzku a tak čochvíľa opäť vidíme pleso. Prichádzame okolo Majláthovej chaty, ale našim cieľom je susedný Horský hotel Popradské pleso, pretože tam majú cesnačku, na ktorú sa už teším.

Po zjedení polievky máme stále veľa času a tak sme sa rozhodli vyjsť niekoľko serpentín smerom na Ostrvu a odfotiť odtiaľ Popradské pleso s jemným snehovým popraškom. Na serpentíny dnes ešte slnko nesvietilo a preto je na nich námraza a pomerne dosť sa šmýka, preto sa snažíme byť nanajvýš opatrní. Pofotené, pomaly schádzame naspäť ku plesu a odtiaľ tou isto trasou ako sme prišli smerujeme na Štrbské pleso a následne až domov.

Dnes sa naozaj nejednalo o žiadnu túru, ale len o prechádzku. Bolo však veľmi príjemne, pretože ranná hmla sa rozpadla a navyše bolo minimum ľudí. Väčšie skupinky sa nachádzali len priamo pri Popradskom plese. Už sa tešíme, kedy v Tatrách poriadne nasneží a vydáme sa na zimné objavovanie.

Parametre trasy – Popradské pleso

• Štart: Štrbské pleso
  • Hlavný bod: Popradské pleso, Symbolický cintorín
  • Koniec: Štrbské pleso
  • Trasa: Štrbské pleso -> Rázcestie nad Popradským pleso -> Symbolický cintorín (Popradské poľana) -> Chata pri Popradskom plese -> Serpentíny pod Ostrvou -> Štrbské pleso
  • Vzdialenosť: 12 km (Mapy.cz) / 10,7 km (Strava)
  • Stúpanie: 478 m (Mapy.cz) / 290 m (Strava)
  • Klesanie: 478 m (Mapy.cz) / 290 m (Strava)
  • Čas: 5 hodín a 40 minút (Mapy.cz) / 2 hodiny a 30 minút (Strava – iba čas pohybu)
  • Meranie cez aplikáciu Strava
  • Mapa našej trasy podľa Mapy.cz
Popradské pleso zo serpentín pod Ostrvou

About Post Author

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Jedna myšlienka “Prechádzka na Popradské pleso”