Rozhľadňa na Bobovci

Základné informácie – Rozhľadňa na Bobovci

Rozhľadňa na Bobovci (16 metrov) leží nad obcou Stará Bystrica v nadmorskej výške 720 m n. m.. Bola postavená v rokoch 2010-2011 v rámci projektu „Rozhľadme sa“, vďaka ktorému sa opravilo aj značenie turistických a cyklistických trás v slovensko-poľskom pohraničí. Vyhliadková plošina rozhľadne sa nachádza tesne nad vrcholkami stromov a poskytuje pekný takmer kruhový výhľad na časť Malej Fatry (Malý Kriváň – Suchý, Martinky), Veľkú Raču alebo Lysú horu v Českej republike.

Z cyklotrasy na rozhľadňu na Bobovci

Návšteva rozhľadne od známeho orloja v centre Starej Bystrice sa dá absolvovať ako turistický okruh po žltej značke. My sme si tento okruh trochu skrátili a nezačíname pri orloji, ale na Bystrickej cyklomagistrále pri bufete Slezáčik. Začiatočný úsek absolvujeme po asfaltke, prechádzame okolo prvého turistické smerovníku, ktorý nás navádza odbočiť vpravo (tadiaľto sa vrátime). Ostávame na cyklotrase ešte niekoľko desiatok metrov a odbočujeme až pri druhom smerovníku.

Chodník vedie strmo hore kopcom, najprv pomedzi stromy, neskôr krátky úsek po lúke a následne sa vraciame opäť do lesa, kde nás čaká niekoľko serpentín. Cez stromy je náš výhľad značne obmedzený, ale stále veľmi dobre počujeme hluk áut z hlavnej cesty.

Po prejdení serpentín sa sklon chodníka zmierňuje a my už tušíme, že sa približujeme k cieľu. Samotnú rozhľadňu sme spozorovali až na posledných metroch, pretože z tejto strany je kompletne zakrytá stromami. Po kratšom oddychu v altánku pri rozhľadni navštevujeme aj samotnú stavbu. Máme šťastie na pekné počasie, takže všetko, čo opisujeme v prvom odseku aj naozaj vidíme. Snažili sme sa nájsť aj rozhľadňu na Hladkom vrchu, ktorá sa vypína nad susednou obcou Klubina, avšak neúspešne.

Výhľad z rozhľadne smerom na Malú Fatru
Stará Bystrica
Výhľad smerom na Veľkú Raču a okolie
Vyhliadková plošina

Dokončenie okruhu naspäť na cyklotrasu

Nadšení z pekného výhľadu pokračujeme ďalej po hrebeni smerom k najvyššiemu bodu tohto masívu, ktorý sa nazýva Nocľahy (754 m n. m.). Jedná sa o miesto bez vrcholového značenia a bez výhľadu, neďaleko sa nám ale podarilo zahliadnuť časť vodnej nádrže Nová Bystrica, ktorú z rozhľadne nie je vidno. Chodník následne prudko zatáča doprava a vychádzame z lesa na lúky, kde opäť pekne vidíme známy malofatranský vrchol Suchý. Lúkou prechádzame popod celý masív Nocľahov až sa napájame na asfaltovú cestu, ktorá nás dovádza k prvému turistickému smerovníku na trase a potom k bufetu Slezáčik, kde ukončujeme tento turistický okruh a náš výlet zároveň.

Opúšťame rozhľadňu smer Nocľahy
Na lúke pod kopcom
Spiatočná cesta po lúke
Tesne pred západom Slnka

Zhrnutie túry na rozhľadňu

Túra je jednoduchá a zvládne ju takmer každý. Úsek z cyklotrasy (smerovník Pod Bobovcom, cyklomagistrála) až po rozhľadňu je prudký, ale pomerne krátky (cca 35 minút). Zvyšok túry z rozhľadne naspäť je príjemná prechádzka hrebeňom pomedzi stromy a následne po lúkach. Návštevu rozhľadne odporúčame za pekného počasia a najmä dobrej viditeľnosti, pretože výhľad naozaj príjemne prekvapí. Prístrešok pri rozhľadni je vhodným miestom na posedenie kľudne aj pre 10 ľudí.

Parametre trasy – Rozhľadňa na Bobovci

• Štart: Bufet Slezáčik
  • Hlavný bod: Rozhľadňa na Bobovci (720 m n. m.)
  • Koniec: Bufet Slezáčik
  • Trasa: Bufet Slezáčik -> Slezákovci, kaplnka -> Pod Bobovcom, cyklomagistrála -> Rozhľadňa na Bobovci -> Nocľahy -> Slezákovci, kaplnka -> Bufet Slezáčik
  • Vzdialenosť: 5,1 km (Mapy.cz) / 5,75 km (Strava)
  • Stúpanie: 287 m (Strava) / 301 m (Strava)
  • Klesanie: 287 m (Strava) / 301 m (Strava)
  • Čas: 2 hodiny (Mapy.cz) / 1 hodina a 20 minút (Strava – iba čas pohybu)